Sunday, October 18, 2009

ディズニーリゾート


子供たちの日本に行ったら行きたいところナンバーワンはやっぱりディズニーリゾート。ハロウィンも始まってるし、なんといっても大型連休にはいっているので激混みは間違いなしなのは分かりきってるものの、今度はいつ来れるか分からないし、私もディズニーシーには行った事が無いので頑張って一泊で行ってきました。予想外にも鴻介が身長制限をクリアしたので乗り物はすべてOK!とはいうもののスプラッシュマウンテンなどは乗った後がたがた震えてた。ジャングルクルーズでは「あれは本物?」と、真剣顔。とにかく皆それぞれに夢の世界を満喫しました。ご存知のようにここではアトラクションはもとよりディズニーのキャラクターたちに会えるのも醍醐味。最近は人気キャラには引率のお姉さんが付いているので、他の家族とバトルを繰り広げなくても一緒に写真が撮れるようになりました。(え?ずいぶん前から?)2日目、ディズニーシーの入り口でミッキーマウスを発見!そそくさと列に並びました。30分待ちと言われましたが、ディズニーランドの30分待ちなんてちょろいもん。辛抱づよく待って、さて、次は私たちの番!と、思ったら時計を見たお姉さん、「ミッキーちゃんこれからお友達を連れに行って来ますね~!ちょっと待っててくださいね~!」と言ってミッキーともども笑顔で手を振ってどこかに行ってしまった。おいおい、そりゃないよ。友達ってまさかジャングルクルーズの猿とかじゃないよね!?不安一杯に待っていると、にこやかに手を振りながら現れたのはミニーマウス。か、可愛い~!抱きつかれてぶちゅっとキスされた子供たちはほわわ~ん!目がハートになってる。それにしても彼女の立振の舞いの可愛らしいこと!写真の立ち姿もパーフェクト!う~、同じ女性として恥ずかしい!私も一緒にほわわ~ん!ミニーちゃんとお別れしてしばらく、「ミニー、、、かわいい、、、」と、つぶやき続けていた鴻介。私もダイエットしてミニーのように可愛くなろう!と、心に誓ったのであった。で、一ヶ月たった今、、、誓った気持ちは変わってません!でもまだ実行に移ってないだけ~、、、!
The place we must go in this trip for kids was Disney resort. It must be extrenely busy because of big public holidays and has just started Halloween attraction.But if we missed this chance we are not sure when will be the next time, so we decided to have a go for one night trip.
Surprisingly Justin was tall enough,we all could enjoy any rides. In fact Justin was seriously shaking after ride for 'Sprush mountain' and kept asking us if there are real animals or not at 'Jungle cruise' etc.. Anyway we all had a great time at dream world "Disney land".
The big things at Disney resort is not only rides but also meeting Disney characters. Recently(sometimes after 8years ) all the main character has a minder so we don't have to fight among other families to take photos with them. We found Mickey mouse at the Disney Sea on our 2nd day and made a queue to say hello to Michey. The minder said it going to be 30minutes waiting but here 30 minutes is nothing. We waited waited waited and finally it was our turn. Then the minder looked at the watch and said "Well, Micky is leaving to invite other friend! Please wait here!"They waved at us and gone! Hay! wait second! who is coming then.You woun't bring a monkey in Jungle book or any minor characters!? Oh,no,Please!! But the minder came back shortly with cheerful Minnie mouse.She was so gourgeous and cute. Our sons got kisses and hugs from her and they melted so was I. Look at her in the photo! She stood 120% perfect! So feminine!As a same woman I was embarrassed myself! After we said good-bye to Minnie Justin kept talking to himself."Minnie....so, cute...."
I decided that I will start diet and become gorgeous like Minnie. After 1 month from the trip, My decision hasn't changed but only I haven't started yet. I will, Iwill someday!

1 comment:

  1. ブログ楽しませていただいてますよ~♪
    しばらく更新がなかったので、冷や冷や?していましたが楽しい日本でのお話があって一安心です。
    バタバタと忙しかった数年ぶりの帰国でしたが楽しめましたか?
    子供たちだけがどんどん大きくなってしまう感じがするのは気のせいでしょうか???
    私たちは一緒に働いていた当時のまま年はとってませんよね!!!
    次回日本に来た時は旦那様に「国際免許の確認を!!!」とお伝えください。
    私たちも近いうち、またずうずうしくも絶対オーストラリアに行きたいと思っていますのでお楽しみに♪
    えり

    ReplyDelete