Sunday, October 11, 2009

帰ってきました/ We are back



8年ぶりの日本から無事に帰ってきました!行く前から口をすっぱくして教え込んでいたお陰か、3人の息子たちはコガモのように私たちの後についてきたので、めちゃ込みのディズニーランドでも迷子になることも無く本当に良かった。じいじ、ばあばや私の姉妹、いとこたちとも言葉の壁を越えたコミュニケーション能力で完璧に分かり合ってたから面白い。この旅で子供たちの心をがっちり捉えたのが回転寿司と温泉、そして緑茶。特に長男の龍介は日本から帰って以来、毎朝日本茶を飲んでから学校にいくようになりました。8年ぶりの日本、私の実家の最寄り駅は全く変わっていましたが、その他は、道が広くなってたり、あるべきところにあるべきものが無くなってたり、建物が変わってたり、いきなりタイムスリップしたような不思議な感じでした。あ、案の定電車の切符を買うのはとまどった。わ~!販売機にボタンがいっぱい!アンドリューは見かけは100%外人なので聞かれた人もなんとも思わないけど、私が聞くと聞かれた人も戸惑っていたよう。それにしても私日本で絶対に浮いてたと思う。9月には入ってちょっと気温が下がるともう皆んな秋の装い。私だけがサンダルとTシャツ。その上日本の湿気と電圧の違いでいまいち熱くなりきれないヘアーストレートナーのせいで、私の髪は悲惨な状態に。電車に乗るたびに「この人は一体何者!?」と言う感じの視線が注がれてたこと間違いなし。
書くことが一杯ありすぎて、何から書いてよいのか分からないので、これからおいおい、テーマに分けて書いていこうかな、と思ってます。うんざりしないでね~!
We are back from Japan safely!We all had an awesome time there. Before we go there I kept telling to my kids that they mustn't leave us without telling because once you get lost, that's it.So kids were following me everywhere like little ducklings and I didn't lose any of them even at bloody busy Disneyland.
My kids communicated amazingly well with all my family with English and some Japanese. They loved everything they tried but hot springs, sushi and green tea were the best. Julian(oldest) now has cup of green tea every morning before he goes to school.
After 8years, around the nearest station has completely changed but most of the place has changed slightly.The road become wider, some shops has gone or demolished, some places are bit different.... I felt weird, I felt like I time slipped.
As everybody told me before I went to Japan,I had a trouble to buy train tickets at first couple of days.So many buttons to push!! We sometimes had to ask people how to. It was OK when Andrew asked someone because he looks 100% foreigner but when I asked people reacted bit funny.As soon as I arrived,I realized how weired I look. Japanese is really sensitive about season.When we feel the temperature has dropped a little bit they change clothes for Autumn even still quite hot.I was a one who is wearing Tshirt and shorts with sandals. Plus that, humidity and my hair straightener that didn't quite work properly made my hair look awfully out of control.I could feel people looking at me thinking that she looks Japanese,but something is not quite right.
I have got lots of things to write and I don't know where to start.I will write bits and bits from now on. So please be patient reading about my Japan trip for a while.

No comments:

Post a Comment