Tuesday, October 20, 2009

男の子って、、、/boy boy boy,,,,


8年ぶりに大集合した家族。私の妹の第二子も私たちの到着を待っていたかのように3週間早く生まれてきた。で、こんな機会は滅多にないと近所のホテルで家族写真を撮りました。天気が良かったのでコロニアル風のホテルの庭でも孫5人のスナップショット。でもなぜか、鷹介と鴻介がずっと何かぼそぼそしゃべりながらクスクスと笑っている。わけを聞いてみると「ライオンがゲロッてる~!!」と、大爆笑。
ああ、、、どうして男の子ってすべてがゲロだのうんちだのげっぷだの、下品なことになってしまうんだろう。こちらでは「男の子は木の枝とナメクジと子犬のしっぽから出来ている」ということわざがあるが、考えた人は偉い!全くそのとおりです。で、女の子は「お砂糖とスパイスと素敵なものすべて」から出来ているそうです。そのとおりだよね!?
Our family finally got together. My younger sister just had a baby girl 3 weeks earlier than due date looks like she didn't want to miss out this occasion. So we took ourselves to the hotel to take a family photo. After the photo shooting we also took 5 grand children's photos in front of colonial style water fountain. During that Jayden and Justin were keep talking and giggling about something.When I asked why they both started laughing with the tears and said "the lion is vomiting!" Oh dear,,, why boys love connecting everything to poohs, vomiting, burps etc..something gross!? "Boys are made of sticks, snails and tail of puppies"I think this is quite right. What about girls? Of course"Girls are made of sugar, spices and everything nice"

No comments:

Post a Comment